Testerji AKU
Na tržišču je mnogo različnih tipov ročnih testerjev akumulatorjev, ki poleg ostalega omogočajo tudi merjenje zagonskega toka akumulatorja. Za pravilno uporabo in zanesljive meritve zagonskega toka je potrebno ob uporabi teh naprav upoštevati naslednja dejstva:
- Ročni digitalni preizkuševalci akumulatorjev (testerji) niso namenjeni za preverjanje realnega zagonskega toka novih akumulatorjev, temveč so namenjeni meritvam rabljenih akumulatorjev oziroma akumulatorjev, za katere predvidevate, da ne oddajajo deklariranega zagonskega toka.
- Ročni digitalni preizkuševalci akumulatorjev različnih proizvajalcev in celo različni modeli istega proizvajalca lahko dajo med seboj različne rezultate.
- Konstrukcija akumulatorja in surovinska sestava plošč lahko vpliva na rezultate testiranja. Rezultat dosežen pri meritvi akumulatorja s ploščami svinec-antimon se bo razlikoval od drugega akumulatorja s sestavo plošč kalcij-hibrid ali kalcij-kalcij. Prav tako bo odčitek pri merjenju akumulatorja z elektrolitom v tekočem stanju različen od meritve akumulatorja, kjer je elektrolit vpit v stekleno volno (AGM) ali v čvrstem stanju (GEL).
- Merjenje zagonskega toka (CA in CCA) se lahko izvaja po več različnih: SAE, EN, DIN ali IEC. Ker se standardi v določenih podrobnostih razlikujejo, lahko med seboj neposredno primerjate le izmerjene vrednosti po istem standardu.
- V večini primerov teh merilnih naprav ni možno ponovno umeriti (kalibrirati) na referenčne vrednosti nove, tovarniško umerjene naprave.
- Stanje, v katerem se nahajajo priključni terminali akumulatorja, lahko vplivajo na izmerjene vrednosti.
- Ročni digitalni preizkuševalci akumulatorjev delujejo na principu merjenja notranje upornosti akumulatorja z uporabo šibkega izmeničnega toka. Na izmerjeno vrednost lahko poleg same tehnologija izdelave plošč vpliva predvsem sestava in količina preostalega aktivnega materiala na ploščah.
- Akumulatorju, ki je uporabi že 2-3 leta lahko meritev zaradi delne izrabljenosti prikaže le 75% kapaciteto, a je še vedno primeren za uporabo.
Mednarodni standardi meritev zagonske moči v nizkih temperaturah (CCA)
Visoka zagonska moč akumulatorja omogoča lažji in hitrejši zagon motorja, še posebej pa to velja v primeru nizkih zunanjih temperatur. Za zagon motorja ne potrebujemo veliko kapaciteto akumulatorja, ampak veliko zagonsko moč, ki pa je odvisna od števila, velikosti in izvedbe površine plošč v notranjosti akumulatorja.
Čim večja je njihova skupna površina, večja bo dejanska zagonska moč akumulatorja in hitrejši ter zanesljivejši bo vžig motorja v primeru nizkih temperatur. Zmogljivost oddajanja zagonskega toka se izraža v obliki amperov in označuje količino oddanega toka pod točno določenimi testnimi pogoji in v točno določenemu okolju. Obstajajo štirje različni standardi za izvajanje meritev in označevaje doseženih vrednosti: DIN, SAE, EN in IEC.
1. DIN: Določa praznjenje do napetosti 1.5 V na celico v časovnem obdobju 30 sekund pri -18°C
2. SAE: Določa praznjenje do napetosti 1.2 V na celico v časovnem obdobju 30 sekund pri -18°C
3. IEC: Določa praznjenje do napetosti 1.4 V na celico v časovnem obdobju 60 sekund pri -18°C
4. EN: Določa praznjenje do napetosti 1.25 V na celico v časovnem obdobju 10 sekund pri -18°C
Zaradi različnih ciljnih napetosti je nemogoče medsebojno primerjati vrednosti CCA različnih akumulatorjev, če poleg CCA vrednosti nimamo podatka o uporabljenem standardu.
Rezultati 1 - 6 od 6